Speedpainting i photoshop

Förra veckan var jag på ett seminarium annordnat av Cap&Design vilket var väldigt intressant, först gick dem igenom InDesign vilket jag aldrig arbetat i, så det blev väldigt mycket om man säger så.

Andra halvan handlade mer om photoshop och Dennis Gustafsson (illustratör med 20 års erfarenhet inom tv-spelsbranschen) visade lite speedpainting med hjälp av en tablet.
Dagen efter testade jag en tablet på kontoret, det gjorde dessvärre inte målandet ett dugg enklare, men tror man måste komma in i det lite mer.

Jag hittade tyvärr inga videos när Dennis målar, men hittade en annan som gör speedpainting i photoshop med hjälp av en tablet, Nico Di Mattia (nicodimattia.com)




-Det blir jävligt snyggt,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0