Firework Art ++ / = by rosemarie fiore

Rosemarie Fiore är en konstnär från New York som jag nyss hittade,
Hon har en stil jag aldrig sätt förr, vilket är rätt kul.
Hon bränner alltså in märken med hjälp av röken från raketer och smällare

På hennes hemsida kan ni hitta mer www.rosemariefiore.com






Resultatet av detta är ganska coolt, jag vet inte om jag tycker det är så snyggt egentligen, men väldigt kul idé!








Och mest bara för att ta med, så man verkligen ser hennes estetiska entusiasm för konsten har jag tagit med några bilder på hennes andra projekt,
Hon har byggt en stor jävla maskin som sipprar ut färger i ringar.





Sen en sista liten sak. våffeljärn, varma-mackor-järn, varför inte slänga in lite färg i det också?


Kommentarer
Postat av: frida

Det där såg hemskt ambitiös ut. Ambitiöst och annorlunda. Det är lite knäppt ändå att man kan göra konst av och med precis vad som helst.



&vad roligt att höra att du tagit tag i skissningen. Håller tummarna för att du visar resultatet sedan när du är klar :) Men, behöver du verkligen tutorials? Jamenar, du är grym på att måla så det där med blyerts måste ju rinna någonstans i blodet.



(Hoppas du har överseende med detta nu, men jag kan verkligen ingenting om det här och skulle hemskt gärna vilja lära mig.)

Du använde spray? Hade du cap (för visst heter det så)? Jag vet knappt vad det är, men antar att det är något som liksom reglerar flödet? Eller?



2010-04-21 @ 19:26:12
URL: http://hellomiami.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0